Príjemná zákaznícka skúsenosť Tvojich študentov môže začať ešte predtým, ako si vôbec dohodnete prvú lekciu. Aby to tak však bolo, je dôležité najskôr vcítiť do kože Tvojho nového študenta, pre ktorého je možno to, že Ťa kontaktuje, veľký výstup z komfortnej zóny. Tvoj nový budúci študent potrebuje nájsť zopár konkrétnych informácií, ktoré rozhodnú o tom, či Ťa osloví, alebo bude hľadať ďalej. Tvoja úlohou je preto uľahčiť mu nájsť tieto infošky ľahko a ideálne v priebehu pár sekúnd. Tu je check-list informácií, ktoré by na Tvojom webe a insta určite nemali chýbať.
V profile na instagrame:
- Kto si: Tvoje meno (a priezvisko, nebuď anonymná)
- Čo robíš, ako (a akým) študentom pomáhaš
- Čo má urobiť človek, ktorý vidí Tvoj profil + odkaz (Rezervujte si úvodnú lekciu / Stiahnite si ebook / Sledujte ma pre viac tipov, atď.)
Extra tip: Ak využívaš napríklad linktr.ee, daj si tam len 3-4 najdôležitejšie, aktuálne odkazy (napr. preklik na Calendly, preklik na Tvoj blog a preklik na freebie). Pozor aj na dĺžku textu jednotlivých odkazov – mali by byť krátke a prehľadné, tak, aby študent hneď pochopil, čo pod ktorým odkazom nájde.
Na Tvojom webe by mali byť tieto informácie:
- Kto si a čomu sa venuješ. Celé meno, kde pôsobíš, aké máš skúsenosti.
- Ako študentovi vieš pomôcť: Na akú výuku sa špecializuješ (podľa Tvojho prístupu, podľa úrovne študentov a ich cieľov, prípadne podľa veku študentov, atď.)
- Ponuka služieb a cenník.
- Informácia o tom, ako si študent môže rezervovať úvodné stretnutie.
- Referencie Tvojich bývalých študentov.
- Často kladené otázky, v ktorých by mali byť milo zakomponované základné aj pravidlá výuky, tak, aby si vyfiltrovala študentov, ktorý by mi tendenciu špekulovať
Extra tip: Neboj sa byť osobitá a kreatívna, či už textoch na webe, ale aj v grafike. Pohraj sa s veľkosťou písma a kľúčovými slovami v nadpisoch a podnadpisoch. Fotografie a ilustračné obrázky Ti zasa pomôžu zvýšiť prehľadnosť a intuitívnosť webstránky. Oko sa na nich prirodzene zastaví a potom pokračuje ďalej v čítaní. Študent chce vedieť, kto ho bude učiť, preto nie je na škodu mať zverejnených niekoľko pekných fotiek, prípadne aj ilustračných záberov, ktoré zobrazujú napríklad typické veci pre krajinu, ktorej jazyk učíš. Alebo typické pre Teba. 🙂
PS: Ak premýšľaš nad tým, ako sa propagovať jednoduchšie a efektívnejšie, je dôležité, aby si vedela, komu sa prihováraš a aby si vedela, ako Tvoja cieľová skupina premýšľa. Možno by sa Ti páčil môj kurz Stratégia lektorskej značky.