Čo robiť, keď máte výčitky zo zdražovania cien lekcií

Milé lektorky a milí lektori, o zdražovaní cien sa toho narozprávalo a popísalo už toľko, že by sa dalo očakávať, že táto téma je už passé. Napriek tomu sa stále stretávam s tým, že lektorom tento proces prináša nepríjemné pocity. Zo skúsenosti viem, že proces zdražovania nemusí byť nepríjemný, ak sa držíte 3 pravidiel:

  • vedieť odhadnúť kedy a o koľko zdražiť
  • odkomunikovať zmenu ceny študentovi milo a dostatočne vopred
  • nemeniť cenník pričasto, no zároveň nedopustiť, aby ste jedného klienta učili celé roky za rovnakú sadzbu, ako v dobe, keď vaša spolupráca začala

Pokiaľ vám téma zdražovania stále naháňa strach a máte obavy, že študenti vaše nové ceny odmietnu, predstavte si, čo sa stane, ak svoje ceny dlhšiu dobu nezmeníte

Aký signál to bude vysielať o kvalite vašich služieb? A ako to ovplyvní stav vašich financií?

Ak by sme aj nebrali do úvahy váš priebežný rozvoj, investície do vzdelávania, techniky, nových materiálov, či skúseností, vďaka ktorým vaši študenti získavajú viac hodnoty, je tu ešte jedna vec.

Inflácia. Čo sa stane, ak tento rok svoje ceny nezvýšite? Dobehne vás to neskôr. O pár mesiacov, o rok… Preto si myslím, že je lepšie ceny lekcií 1:1 meniť priebežne a postupne, než skokovo.

Toto sú dva dôvody, prečo by ste nemali mať výčitky, keď zdražujete vaše lekcie:

Po prvé: hodnota, ktorú vaši študenti získavajú, narástla. Vaše skúsenosti vo výuke, ale aj znalosti nových programov či výukových aplikácií sa od minulého roka opäť rozšírili a vaša hodnota na trhu narástla. 

Po druhé: pretože chcete a môžete. Chcete študentom ponúkať TOP kvalitu, neustále ich príjemne prekvapovať a prinášať na hodiny wow aktivity a to všetko plní energie a dobrej nálady? A ako by to bolo, ak by ste celé roky učili za staré ceny?

PS: Študenti, ktorí skutočne ocenia kvalitu vašej práce, primeranú žvýšenie ceny akceptujú. Tak ako vy, keď si kúpujete službu či produkt, ktorý je pre vás dôležitý.