Pozreli ste sa niekedy na Barcelonu zhora? Ak áno, možno vašu pozornosť upútal pôdorys mestskej časti Eixample. Budovy v tejto štvrti majú akoby odseknuté rohy, vďaka čomu sa na každej križovatke vytvára priestor pre 4 malé námestíčka. Slúžia ako zelené zóny, kaviarenké posedenia, parkovanie pre autá či bicykle.

Plán na výstavbu Eixample vznikal okolo roku 1860. V tej dobe široké bulváre neboli potrebné, no v dnešnom motorizovanom a turistickom svete nám pri prechádzkach okolo katedrály Sagrada Familia dávajú perfektný zmysel.

Prečo o tom píšem?

Eixample je skvelým príkladom predvídavosti a dlhodobého myslenia, dvoch dôležitých vecí v budovaní osobného brandu. A nielen v budovaní brandu, ale aj celkovo v živote, vo vzťahoch, vo výbere nehnuteľnosti na kúpu, atď. Ale o tom inokedy, teraz späť k téme: Na konzultáciách lektorom vždy hovorím, aby si čo najpresnejšie definovali svoju víziu: strednedobú a dlhodobú. Ako chcú pracovať, ako by mal vyzerať ich ideálny deň/pracovný týždeň, čomu sa chcú venovať, čo ich naozaj napĺňa, atď.

Vaše vízie a dlhodobé ciele sú totiž ako hviezda Polárka: ukazujú vám smer a pomáhajú nezísť z cesty v ťažkých chvíľach. Niekedy totiž dostaneme napríklad pracovnú ponuku, ktorá sa nám zdá zaujímavá, ale vlastne je nepremyslená a tým, že jej venujeme energiu, odvedieme pozornosť od toho, čomu by sme sa naozaj mali venovať, čo nás naozaj urobí šťastnými z dlhodobého hľadiska. Preto, ak chcete v lektorstve podnikať udržateľne a zmysluplne, vaše projekty musia byť v súlade práve s tou dlhodobou víziou, aj keď je vám možno ešte dnes vzdialená. Štvrť Eixample nám ukazuje, že aj to, čo je na začiatku len nápad, môže vyrásť v niečo úžasné a nadčasové.