Vieš, akú najväčšiu chybu môže urobiť lektor v email marketingu? Nepoužívať ho. Myslím to vážne. Žijeme v roku 2021 a existuje celá batéria dostupných nástrojov, ktoré môžeš použiť na to, aby Ti podnikanie fičalo. Nemám na mysli len predaj lekcií, ale najmä predaj online kurzov, mentoringu a podobne.
Nemusíš byť majsterkou/majstrom copywritingu na to, aby si začala vytvárať hodnotný newsletter pre Tvojich študentov alebo mentees. Či už si vyberieš Mailchimp, Ecomail, Smart emailing alebo inú platformu, to najdôležitejšie je ZAČAŤ.
A keď sa k tomu odhodláš, rob to poriadne od začiatku. V tomto článku s Tebou zdieľam 5 tipov, ako na to.
Pravidlo 80:20
Email marketing (napriek tomu, že je to marketing, ktorého účelom je predávať) nie je len o predaji. 80% Tvojich emailov by malo prinášať hodnotu, zabaviť, alebo adresátov niečo nové naučiť. Vo zvyšných 20% môžeš ponúkať vaše služby alebo produkty. Ak premýšľaš nad témami a obsahom e-mailom, skús sa zamyslieť nad tým, čo by si sama chcela dostávať a čo by Ťa bavilo čítať, ak by si bola v koži Tvojho klienta.
Len 1 výzva k akcii v 1 maili
Ak svojich adresátov nechceš zahltiť, každý z Tvojich emailov by mal obsahovať maximálne 1 call to action (výzvu k akčnému kroku). Buď klik na Tvoj web, alebo zhliadnutie videa, alebo vyplnenie dotazníka. Nie všetko naraz, pretože ak dáš viac inštrukcií v jednej správe, čitateľ môže byť zmätený a nakoniec neurobí nič, zatvorí email a Tvoja práca vyšla navnivoč.
GDPR + rácio
S údajmi ľudí, ktorí Ti zverili svoju emailovú adresu, by si mala narábať nežne. Nie je nič horšie, ako keď sa niekde prihásiš a začnú Ti chodiť každý deň (v horších prípadoch niekoľkokrát denne) maily, ktoré bombardujú Tvoju emailovú schránku. Vieš, ja si myslím, že reálny život sa od toho virtuálneho až tak nelíši. Ak chceš, aby Ťa ľudia brali vážne a venovali Ti pozornosť v reálnom živote, nesmieš neustále žvaniť, ale treba rozprávať vtedy, keď to má zmysel a hovoriť relevantné a zaujímavé informácie. Ak chceš, aby Ťa ľudia brali vážne v online svete, komunikuj len relevantné informácie. Ak sa Tvoj sledovateľ prihlási na odber noviniek a zaujímavostí o Taliansku, neráta s tým, že mu budeš posielať informácie, ktoré s tým nesúvisia, alebo že ho zahltíš teleshoppingovými správami. Nie si wok Kena Homa.
Frekvencia
Vieš, že väčšina ľudí sa odhlasuje z odoberania emailov, pretože im chodia príliš často? Schválne, vadí Ti to tiež? Nerob svojim sledovateľom to, čo nechceš, aby bolo robené Tebe. Menej je viac. 1 relevantný email za 2 týždne za dva týždne je viac ako 3 nudné za týždeň.
Dizajn
Je lákavé nechať sa uniesť šablónami a nespočetnými možnosťami, ktoré ponúka Ecomail, Mailchimp či iná platforma. Nezabúdaj však na jednoduchosť, prehľadnosť a vizuál Tvojho brandu. Môj tip: biela+čierna+farba Tvoje brandu, na záver pri pozdrave Tvoja profi fotka, občas emojis alebo gify. Nie je nutné použiť všetky farby dúhy, aj keď Ťa to láka. Zaujíma Ťa dizajn viac? V tejto epizóde podcastu Lepší lektor s Tebou zdieľam pár tipov na to, ako mať elegantný a nadčasový dizajn za minimum časovej a finančnej investície 🙂 (odkaz)
Tip: Na to, aby Tvoj e-mail marketing fungoval a viedol k predajom mentoringov či digitálnych produktov, musí „chytiť za srdce“ Tvoju cieľovku. V kurze Stratégia lektorskej značky sa naučíš, ako získať relevantné dáta o svojej cieľovke a ukážem Ti, ako s nimi môžeš pracovať. V 3 moduloch, ku ktorým získaš prístup na 6 mesiacov, sa naučíš vytvoriť si príbeh značky a prispôsobiť svoju tvorbu obsahu na sociálne siete presne na mieru študentom, ktorých chceš svojimi službami a produktami oslovovať.