Viete, akú najväčšiu chybu môže urobiť lektor v email marketingu? Nepoužívať ho. Myslím to vážne. Žijeme v roku 2021 a existuje celá batéria dostupných nástrojov, ktoré môžete použiť na to, aby vám podnikanie fičalo. Nemám na mysli len predaj lekcií, ale najmä predaj online kurzov a škálovateľných produktov.

Nemusíte byť majsterkou/majstrom copywritingu na to, aby stezačala vytvárať hodnotný newsletter pre svojich študentov alebo mentees. Či už si vyberiete Mailchimp, Ecomail, Smart emailing alebo inú platformu, to najdôležitejšie je ZAČAŤ.

A keď sa k tomu odhodláte, rob to poriadne od začiatku. V tomto článku s vami zdieľam 5 tipov, ako na to.

Pravidlo 80:20

Email marketing (napriek tomu, že je to marketing, ktorého účelom je predávať) nie je len o predaji. 80% vašich emailov by malo prinášať hodnotu, zabaviť, alebo adresátov niečo nové naučiť. Vo zvyšných 20% môžete ponúkať vaše služby alebo produkty. Ak premýšľate nad témami a obsahom e-mailom, skúste sa zamyslieť nad tým, čo by ste sami chceli čítať, ak by ste boli v koži vášho klienta. Inšpirovať vás môžu priamo vaši študenti – o čom sa radi zhovárajú? Aké otázky vás kladú? Čo ich zaujíma? Pri akých témach sa vždy zakecáte a zabudnete na čas?

Len 1 výzva k akcii v 1 maili

Ak svojich adresátov nechcete zahltiť, každý z vašich emailov by mal obsahovať maximálne 1 call to action (výzvu k akčnému kroku). Buď klik na váš web, alebo zhliadnutie videa, alebo vyplnenie dotazníka. Nie všetko naraz, pretože ak dáte ľuďom viac inštrukcií v jednej správe, čitatelia môžu byť zmätení a nakoniec neurobia nič, zatvoria email a vaša práca vyšla navnivoč.

GDPR + rácio

S údajmi ľudí, ktorí vám zverili svoju emailovú adresu, by ste mali narábať nežne. Nie je nič horšie, ako keď sa niekde prihásite a začnú vám chodiť každý deň (v horších prípadoch niekoľkokrát denne) maily, ktoré bombardujú vašu emailovú schránku. Je to podobné ako v reálnom živote. Ak chcete, aby vás ľudia brali vážne a venovali vám pozornosť, nesmiete neustále žvaniť, ale treba rozprávať vtedy, keď to má zmysel a hovoriť relevantné a zaujímavé informácie. Ak chcete, aby vás ľudia brali vážne v online svete, komunikujte len zmysluplné, zábavné a relevantné informácie. Ak sa váš sledovateľ prihlási na odber noviniek a zaujímavostí o Taliansku, neráta s tým, že mu budete posielať informácie, ktoré s tým nesúvisia, alebo že ho zahltíte teleshoppingovými správami. Nie ste wok Kena Homa.

Frekvencia

Viete, že väčšina ľudí sa odhlasuje z odoberania emailov, pretože im chodia príliš často? Schválne, vadí vám to tiež? Nerobte svojim sledovateľom to, čo nechcete, aby bolo robené vám. Menej je viac. 1 relevantný email za 2 týždne za dva týždne je viac ako 3 nudné za týždeň.

Dizajn

Je lákavé nechať sa uniesť šablónami a nespočetnými možnosťami, ktoré ponúka Ecomail, Mailchimp či iná platforma. Nezabúdajte však na jednoduchosť, prehľadnosť a vizuál vášho brandu. Môj tip: biela+čierna+farba vášho brandu, na záver pri pozdrave vaša pekná fotka, občas emojis alebo gify. Nie je nutné použiť všetky farby dúhy, aj keď vás to láka. Zaujíma vás dizajn viac? V tejto epizóde podcastu Lepší lektor s vami zdieľam pár tipov na to, ako mať elegantný a nadčasový dizajn za minimum časovej a finančnej investície 🙂 (odkaz)

Tip: Na to, aby váš e-mail marketing fungoval a viedol k predajom mentoringov či digitálnych produktov, musí „chytiť za srdce“ vašu cieľovku. V kurze Stratégia lektorskej značky sa naučíte, ako získať relevantné dáta o svojej cieľovke a ukážem vám, ako s nimi môžeš pracovať.  V 3 moduloch sa naučíš vytvoriť si príbeh značky a prispôsobiť svoju tvorbu obsahu na sociálne siete presne na mieru študentom, ktorých chcete svojimi službami a produktami oslovovať. Teším sa na vás!