Ako začať s e-mail marketingom?

Viete, akú najväčšiu chybu môže urobiť lektor v email marketingu? Nepoužívať ho. Myslím to vážne. Žijeme v roku 2021 a existuje celá batéria dostupných nástrojov, ktoré môžete použiť na to, aby vám podnikanie fičalo. Nemám na mysli len predaj lekcií, ale najmä predaj online kurzov, mentoringu a podobne.

Nemusíte byť majsterkou/majstrom copywritingu na to, aby ste začali vytvárať hodnotný newsletter pre vašich študentov alebo mentees. Či už si vyberiete Mailchimp, Ecomail, Smart emailing alebo inú platformu, to najdôležitejšie je ZAČAŤ.

A keď sa k tomu odhodláte, robte to poriadne od začiatku. V tomto článku nájdete 5 tipov, ako na to.

Pravidlo 80:20

Email marketing nie je len o predaji. 80% vašich emailov by malo prinášať hodnotu, zabaviť, alebo adresátov niečo nové naučiť. Vo zvyšných 20% môžete ponúkať vaše služby alebo produkty.

Len 1 výzva k akcii

Ak svojich adresátov nechcete zahltiť, každý z vašich emailov by mal obsahovať maximálne 1 call to action (výzvu k akčnému kroku). Buď klik na váš web, zhliadnutie videa, vyplnenie dotazníka. Nie všetko naraz.

GDPR + rácio

S údajmi ľudí, ktorí vám zverili svoju emailovú adresu, by ste mali narábať nežne. Nie je nič horšie, ako keď sa niekde prihásite a začnú vám chodiť každý deň (v horších prípadoch niekoľkokrát denne) maily, ktoré bombardujú vašu emailovú schránku. Ak chcete, aby vás ľudia brali vážne v reálnom živote, nesmiete neustále žvaniť. Ak chcete, aby vás ľudia brali vážne v online svete, komunikujte len relevantné informácie. Ak sa váš sledovateľ prihlási na odber noviniek a zaujíamvostí o Taliansku, neráta s tým, že mu budete posielať informácie, ktoré s tým nesúvisia.

Frekvencia

Viete, že väčšina ľudí sa odhlasuje z odoberania emailov, pretože im chodia príliš často? Schválne, vadí vám to tiež? Nerobte vašim sledovateľom to, čo nechcete, aby bolo robené vám. Menej je viac.

Dizajn

Je lákavé nechať sa uniesť šablónami a nespočetnými možnosťami, ktoré ponúka Ecomail, Mailchimp či iná platforma. Nezabúdajte však na jednoduchosť, prehľadnosť, charakter vašich služieb a vizuál vášho brandu. Môj tip: biela+čierna+farba vášho brandu. Nie je nutné použiť všetky farby dúhy, aj keď vás to láka.

Čo teraz? Možno by ste si radi prečítali, ako dodať vášmu online kurzu šmrnc.