Obchodné podmienky jazykového lektora

Čo robiť, ak študent pravidelne mešká s platbami? Čo ak študent zruší hodinu na poslednú chvíľu, ale dúfa, že mu ju nebudete rátať? Ako si nastaviť obchodné podmienky? Poďme sa nad tým spoločne zamyslieť.

Často sa stretávam s tým, že lektori nemajú nastavené obchodné podmienky. Argumentujú, že majú so študentami dobrý vzťah a doteraz nič také nepotrebovali. Tí istí lektori si v pravidelných intervaloch zúfajú, hľadajú pomoc a radu v situáciách, keď im nejaký problém prerastať cez hlavu.

V skutočnosti mnohé z „problémov“, ktoré riešite, pramenia niekde inde. 

  • Problémom nie je to, že študent pravidelne mešká s platbami. Problém je to, že to akceptujete a nedokážete v spolupráci trvať na dodržaní podmienok.
  • Problémom nie je to, že študent zruší hodinu a dúfa, že mu ju nebudete rátať. Problém je to, že ste ho riadne neinformovali o podmienkach, alebo si nedokážete stáť za slovom. Namiesto toho, aby ste analyzovali, ak zrušenú hodinu rátať, ak má študentov pes hnačku/v práci majú urgentný meeting/deti sú choré,… sa sústreďte radšej na to, aby ste si stáli za hodnotou, ktorú študentovi na lekciách poskytujete.

Je pochopiteľné, že chcete byť ľudskí a dávať svojim klientom individuálny prístup. Ľudia si k vám však dovolia len toľko, koľko im dovolíte vy. Pokiaľ budete v roli služobníčka, ktorý rieši pár stoviek CZK či desiatok EUR, budete si do života priťahovať takéto situácie pravidelne. A bude sa to diať dovtedy, kým sa na ne nenaučíte reagovať.  Dokážete si stáť za svojimi obchodnými podmienkami?

Nestrácajte svoj čas premýšľaním o tom, kedy hodinu rátať, kedy nie. Naučte sa komunikovať ako profesionál a staňte sa asertívnym lektorom s ľudským prístupom. Ako? Naučím vás to v programe Úspešný lektor.